Kimia antara Aku dan Si Kucing Jalanan

 Entri ni adalah satu pemberitahuan. Sebenarnya, aku nak tulis cerita orang gila. Tapi tak sampai hati. Tak, tak. Silap. Bukan aku tak sampai hati. Maafkan jari-jari aku. Mereka suka tulis tanpa arahan.

Sebenarnya, aku nak tulis cerita orang gila untuk novel yang seterusnya. Tapi memandangkan aku tak ada pengalaman hidup dengan orang gila, terpaksalah aku sendiri yang jadi gila.

Kamu tahu ke macam mana perasaan orang gila? Kamu belum tahu aku tahu. Setiap individu aku yakin ada sifat gila dia. Walaupun ciput dan tak jelas. Tak macam aku. Baru-baru ni aku ada buat satu perkara dahsyat yang tak pernah aku buat.

Kawan aku pernah cakap aku psiko. Kalau aku nampak kucing melintas, mesti aku cakap nak langgar. Kalau aku nampak pakcik melintas, mesti aku cakap nak langgar. Tapi aku belum pernah langgar apa-apa pun lagi. Orang langgar aku dan cakap aku yang salah adalah. Tak guna.

Pernah satu hari aku terdetik nak pasang spike keliling kereta aku supaya orang yang suka bawa kereta macam haram jadah ni tahu berapa ringgit nak keluarkan kalau kereta bocor. Kawan aku kata kalau aku pasang, aku sendiri akan jadi orang pertama yang mati sebab tercucuk sebelum masuk kereta. Ada logik kat situ.

Satu hari, aku dah on the way balik kerja. Tengah hemat aku memandu, tiba-tiba ada beberapa ekor kucing tengah lepak-lepak atas jalan. Macam sedap saja nak langgar. Tak, tak. Aku mungkin tak pandai buat duit, tapi aku tak kejam. Aku hon saja. Tapi kucing-kucing ni degil kalah kesan minyak kalau kena baju. Sebelum aku bengang, aku buka kunci pintu kereta dan suruh kawan sebelah angkat kucing-kucing jalanan tu ke tepi.

Tak, tak. Bukan tu perkara dahsyat yang aku nak cerita kat sini. Perkara dahsyat tu sebenarnya aku terlayan lagu 'Gentleman' sambil nyanyi ikut lirik yang aku google. Dan aku belum tengok cerita 'KIL'.

0 kongsifacai.:

Post a Comment

Bila korang nak kongsi, korang kongsi. Okey?

 
Bila aku nak kongsi, © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects
Edited by Dihsar Ludba Haqifa